Strona Główna  »  Wydarzenia 2011/2012   »   Warszawa, Kazimierz Dolny – wycieczka klas 1b i 2b

Warszawa, Kazimierz Dolny – wycieczka klas 1b i 2b

Sen o Warszawie

Warszawa, Kazimierz Dolny, Sandomierz. 3 miasta, 4 dni, niezliczona ilość zabytków i dzieł sztuki, czyli zielona szkoła klas I i II b gimnazjum Parnas. Pogoda dopisywała, nasze humory także.
W stolicy spędziliśmy dwa dni, w ciągu których zwiedziliśmy najważniejsze miejsca : Muzeum Powstania Warszawskiego. Tu obejrzeliśmy konspiracyjną drukarnię, film „Miasto Ruin”, zdjęcia , wysłuchaliśmy nagrań z relacjami z powstania. Wrażenie robi „serce muzeum”, czyli ściana drgająca w rytm uderzeń serca. Potem był czas na zwiedzanie Starego Miasto: Zamek Królewski, warszawska syrenka i pomnik Małego Powstańca. Nie obeszło się też bez kulturalnych przeżyć: w Muzeum Narodowe podziwialiśmy obrazy, które dotąd znaliśmy tylko z podręczników do sztuki. Na trasie wycieczki znalazł się też Grób Nieznanego Żołnierza i oczywiście Łazienki (w których, jak się okazało, bardzo łatwo się zgubić!). Niektórym najbardziej podobała się jednak wizyta w galerii handlowej Złote Tarasy (cóż, czasy konsumpcjonizmu robią swoje). Po zwiedzeniu Warszawy obraliśmy kierunek na Kazimierz Dolny. To tu zobaczyliśmy stare kamieniczki, kościół z cudownym obrazem, Wzgórze Trzech Krzyży i zamek Kazimierza Wielkiego. Ostatnim przystankiem było miasto znane dzięki pewnemu księdzu: Sandomierz. Ku naszemu nieszczęściu nie spotkaliśmy ojca Mateusza pędzącego na swoim rowerze, ale za to skosztowaliśmy przepysznych pierogów. Przeszliśmy jeszcze przez Wąwóz Królowej Jadwigi , po czym udaliśmy się do autokaru i wróciliśmy do Wrocławia. Wycieczka była ciekawa i pouczająca, szczególnie że dla niektórych była to pierwsza wizyta w stolicy! Zawarliśmy też nowe znajomości i zintegrowaliśmy się z uczniami klas drugich. Spotkało nas parę przygód, które będziemy pamiętać jeszcze długo, ale najważniejsze, że wycieczka okazała się wspaniałym odpoczynkiem przed końcem roku 🙂