Strona Główna  »  Bez kategorii   »   TUTORING DLA UCZNIÓW KLAS 4-8

TUTORING DLA UCZNIÓW KLAS 4-8

Drodzy uczniowie, 
 
Tutoring jest jedną z metod edukacji zindywidualizowanej, polegającą na długotrwałej , systematycznej i indywidualnej pracy, której celem jest wspieranie ucznia w rozwoju zgodnie z jego zainteresowaniami, predyspozycjami i możliwościami. Celem ogólnym tutoringu szkolnego jest wspieranie ucznia (podopiecznego) w rozwoju, w planowaniu własnej drogi edukacyjno-zawodowej i osiąganiu samodzielności i dojrzałości. Tutoring pomaga łączyć proces dydaktyczny z procesem wychowawczym – cechuje go podejście do ucznia jako osoby, która działa w wielu środowiskach, nie tylko w szkole. Dlatego tutoring wpisuje się w nurt edukacji spersonalizowanej.

Cele szczegółowe to:
  •  lepsze poznanie samego siebie,
  •  rozpoznanie własnych talentów, uzdolnień, mocnych stron i praca na nich,
  •  rozwijanie własnych zainteresowań,
  •  kształtowanie umiejętności planowania własnego rozwoju (edukacyjnego, zawodowego i życiowego),
  •  nawiązywanie i pogłębianie relacji społecznych w szkole i poza nią.

Aby zrealizować te cele potrzeba na to czasu, uwagi i regularności – między innymi tymi cechami tutoring wyróżnia się spośród innych metod edukacyjnych.

Główne dwa zadania szkoły to nauczanie i wychowywanie. Tutoring pomaga łączyć proces dydaktyczny z procesem wychowawczym dzięki temu, że oferuje czas i miejsce na to, aby uczeń mógł porozmawiać nie tylko o swoich sukcesach, ale i problemach w szkole, o swoich planach i marzeniach na przyszłość. Tutoring to nie kolejny przedmiot nauczania, to nie konsultacje czy korepetycje, choć tutoring może wzmacniać proces dydaktyczny. Nie ma tu ocen, zaliczeń ani dodatkowych obowiązków. Cykliczne spotkania wymagają jednak woli po obu stronach, zarówno tutora, jak i podopiecznego.
W bieżącym roku szkolnym w naszej szkole spotkania tutorskie prowadzone są przez Patrycję Chmurę, Agnieszkę Józefowicz, Dominikę Pilak-Zadworną, Monikę Zawieję.
Każda z tutorek pracuje w Parnasie od wielu lat:
Patrycja Chmura – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej
Agnieszka Józefowicz – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej
Dominika Pilak-Zadworna – nauczycielka fizyki i matematyki w klasach 4-8
Monika Zawieja  – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej.
Jeśli czujesz, myślisz, że powyższa propozycja jest dla Ciebie, nie czekaj! Napisz librusem do wybranej tutorki i umów się na spotkanie wstępne.
ZAPRASZAMY 😊
'%title', 'prev_text' => '' . '%title', ) ); ?>