Strona Główna  »  ERASMUS + Zrównoważona edukacja dzięki projektom Erasmus+, 2023-1-PL01-KA122-SCH-000140283

ERASMUS + Zrównoważona edukacja dzięki projektom Erasmus+, 2023-1-PL01-KA122-SCH-000140283

TYTUŁ PROJEKTU: Zrównoważona edukacja dzięki projektom Erasmus+

NUMER: 2023-1-PL01-KA122-SCH-000140283

DZIAŁANIA- MOBILNOŚCI UCZNIÓW

Realizowany projekt zakłada zorganizowanie dla uczniów naszej szkoły dwutygodniowego pobytu, który umożliwi zdobycie doświadczeń edukacyjnych w szkołach europejskich we Francji, na Maderze i w Turcji.

Program pobytu będzie obejmował udział w zajęciach prowadzonych z wykorzystaniem metody CLIL oraz narzędzi ICT w nauczaniu podstawy programowej oraz szczególnego uwzględnienia podstawowej wiedzy o krajach, społeczeństwach i kulturach społeczności, które posługują się danym językiem obcym nowożytnym, oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu lokalnego, europejskiego i globalnego. Świadomość związku między kulturą własną i obcą oraz wrażliwość międzykulturową.

Podczas mobilności uczniowie będą uczęszczać na zajęcia z przedmiotów wspólnych dla obu szkół.

Nauka będzie dotyczyć międzykulturowości w obecnych czasach oraz następujących aspektów:

a) jak stereotypy wpływają na relacje międzynarodowe,

b) komunikacja międzynarodowa z uwzględnieniem kontekstu lokalnego,

c) kultura (np. uczestnictwo w kulturze, tradycje i zwyczaje),

d) różnice kulturowe, w kontekście światowym.

GRUPY DOCELOWE: uczestnicy zostaną wybrani spośród uczniów, w wieku od 13 do 15 lat.

Uczniowie wyjadą w 3 grupach po 8 osób każda, plus dwie osoby towarzyszące dla każdej grupy.

 

DZIAŁANIA- MOBILNOŚCI NAUCZYCIELI

2 członków naszej kadry weźmie udział w 5-dniowym intensywnym job shadowing w szkołach cypryjskiej i greckiej na temat efektywnego wykorzystywania narzędzi ICT, kreatywnego podejścia do nauczania, wykorzystanie metodologii CLIL oraz nauczania interdyscyplinarnego.

Program mobilności oparty jest na obserwacji i uczestnictwie w poszczególnych lekcjach, zapoznaniu się z systemem edukacji kraju goszczącego, prezentacji najlepszych praktyk dotyczących wykorzystywania narzędzi ICT oraz bazowania na metodologii CLIL, przyjrzeniu się kwestiom związanym ze zmianami klimatycznymi i ociepleniem klimatu, pracy w grupach: refleksji i dyskusji z innymi nauczycielami na warsztatach z ćwiczeniami praktycznymi, w celu opracowania nowych konspektów lekcyjnych.

GRUPY DOCELOWE- nauczyciele

CELE PROJEKTU:

1. Dostosowanie kształcenia do potrzeb edukacyjnych uczniów.

2. Wzmocnienie umiejętności komunikowania się w językach obcych.

3. Przełamywanie barier międzykulturowych.

4. Dostosowanie form i treści kształcenia do edukacyjnych standardów EU.

 

EFEKTY MOBILNOŚCI UCZNIÓW:

Udział w mobilności będzie szansą na doświadczenie nauki w j. obcym (angielskim) przedmiotów takich jak we własnej szkole, tj. geografii, fizyki, biologii, chemii, historii, wiedzy o społeczeństwie. Przy jednoczesnym użyciu narzędzi cyfrowych.

Dodatkowo uczniowie będą pracować nad szeroko rozumianą międzykulturowością i jej

aspektami. Efektem pracy będą przygotowane dyskusje, prezentacje, które zostaną wykorzystane na lekcjach.

Konieczność porozumiewania się w ramach działań projektowych przyniesie wymierną poprawę znajomości języka obcego oraz zwiększenie kompetencji obywatelskich poprzez odkrywanie kultur i zrozumienie społecznych, ekonomicznych koncepcji i struktur społeczeństw europejskich.

Ponadto, mobilności przyczynią się do wzrostu kompetencji miękkich:

– samodzielności,

– radzenia sobie ze stresem,

– pracy w grupie,

– wzięcia odpowiedzialności za własny proces uczenia się.

 

EFEKTY MOBILNOŚCI NAUCZYCIELI:

– poznanie innych europejskich systemów edukacji,

– wzbogacanie umiejętności komunikacyjnych, doskonalenie kompetencji w zakresie języków obcych i promowanie szerokiej różnorodności językowej UE,

– zdobycie aktualnej wiedzy (teoretycznej i praktycznej) na temat zagadnień wielokulturowości i włączenia wszystkich uczniów w życie szkoły,

– zapoznanie się z nowoczesnymi podejściami metodycznymi i metodami nauczania na zajęciach w innych krajach,

– zdobycie wiedzy, umiejętności i zdolności do tworzenia nowego planu polityki opartego na różnorodności i rozwijanie kompetencji przekrojowych,

– zwiększenie umiejętności korzystania z otwartych i cyfrowych zasobów, zdolności do inicjowania zmian w zakresie modernizacji z wykorzystaniem ICT.

 

CAŁKOWITA KWOTA DOFINANSOWANIA: 220 050,94PLN

 

WYSOKOŚĆ WKŁADU FUNDUSZY EUROPEJSKICH: 181 586,03 PLN (82,52 % od całego grantu)

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

   

 

 

"Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek." - Albert Einstein

Napisz do nas